Síntesi 1r




SÍNTESI DE PROGRAMACIÓ 2020-21


PROFESSORA

Nom i cognoms: Elisenda Cornet

Correu electrònic: ecornet@insseros.cat 

LLIBRE DE TEXT

New English in Use ESO 1. Student’s Book. Burlington Books.

Llibre de lectura: The Phoenix and the Carpet, Burlington.

CONTINGUTS

Gramàtica

Be: afirmativa i negativa, preguntes i respostes curtes.

Adjectius possessius i pronoms de subjecte, possessiu ‘s .

-      Paraules interrogatives.

-      Have got: afirmativa i negativa, preguntes i respostes curtes.

-      How many…?

-      Present simple: afirmatiu i negatiu, preguntes i respostes curtes.

-      Ordre de paraules.

-      Expressions temporals: at, on, in.

-      Adverbis de freqüència.

-      Love, hate, (don’t) like + ing.

-      Pronoms d’objecte.

-      Repàs de formes interrogatives: ordre de les paraules.

-      Why…? / Because…

-      Present continuous: afirmativa i negativa, preguntes i respostes curtes.

-      Present simple i continuous.

-      Expressions temporals.

-      There is / there are: afirmativa i negativa, preguntes i respostes curtes.

-      Preposicions de lloc.

-      Nombres comptables i incomptables.

-      a/an, some and any.

-      Passat simple de to be: afirmativa, verbs regulars i irregulars.

-      There was/ there were.

-      Past simple: negativa, preguntes i respostes curtes.

-      Expressions de passat.

-      Expressions temporals de futur.

-      Preguntes amb How…?

-      Must/mustn’t.

Vocabulari

-      Idiomes, països i nacionalitats.

-      Adjectius.

-      Objectes de classe.

-      Colors.

-      Hores, dies, dates.

-      El temps i les estacions.

-      Característiques del paisatge.

-      Activitats de temps lliure.

-      Rutines diàries.

-      Animals en perill.

-      Adverbis de mode.

-      Llocs per visitar.

-      Menjar i beguda.

-      Els creadors de la Història.

-      Verbs irregulars.

-      Esports olímpics.

-      Roba i accessoris.


Sistema de treball

Des de l’inici de curs, a la primera sessió de contacte amb els alumnes, es treballarà per a afavorir i garantir el contacte mitjançant un correu electrònic personal. S’explicarà i s’implementarà el treball amb el recurs Classroom i el primer dels objectius és que els alumnes siguin capaços de moure’s en aquest entorn d’una manera còmoda i àgil. Si les circumstàncies ho permeten el curs es desenvoluparà amb normalitat. Si aquest és el cas, la previsió és que la matèria es desenvolupa, com és habitual, en dos sessions setmanals. L’aula està equipada amb un canó projector connectat a l’ordinador del professor. Cada sessió comença amb la projecció dels continguts programats reforçats amb l’explicació del professor. Segueix la proposta d’activitats que els alumnes han d’anar desenvolupant individualment/ en parelles /en petits grups. El professor es deté per resoldre les dificultats que van sorgint. La dificultat de realització de les activitats proposades va augmentant a mesura que s’avança en el desenvolupament del tema. Cada alumne realitza un nombre d’activitats proporcionat a les seves possibilitats. S’exigeix sempre un nivell mínim de qualitat i l’assoliment dels objectius mínims. Aquest nivell es deixarà clar a l’inici de cada tema i s’anirà recordant en les classes posteriors. Treball de les quatre destreses comunicatives (comprensió oral i escrita i expressió oral i escrita), amb activitats del llibre de text, fotocòpies per ampliar i/o revisar continguts i treball amb les TIC. S’incentivarà la posada en pràctica de petits projectes individuals, en parelles o petit grup. Tal i com marca el currículum de Llengües Estrangeres, cal accentuar la presència de les activitats d’ensenyament-aprenentatge per tal d’assolir habilitats comunicatives a nivell oral. La llengua d’ús a l’aula tant per part de la professora com de l’alumnat és el francès.

L'alumne/a haurà de tenir una llibreta (o fulls ben ordenats) en la qual farà els exercicis corresponents a cada lliçó. Els enunciats dels exercicis s’han de copiar; les fotocòpies lliurades per la professora i els exercicis corregits també s’hauran d’incloure a la llibreta.


AVALUACIÓ
El Departament de Llengües Estrangeres estableix com a condició indispensable per poder aprovar la matèria que l’alumne/a realitzi totes les tasques encomanades i les proves d’avaluació.

Càlcul de la qualificació trimestral

L’avaluació és contínua, és a dir, que durant tot el curs s’avalua tot el que s’ha treballat prèviament independentment del trimestre en el qual s’hagi treballat. A l’hora d’avaluar l’alumne, es tindran en compte tota una sèrie d’aspectes amb el següent percentatge respecte la nota final: la distribució de la nota es fa tenint en compte les 5 dimensions:

Comunicació oral: 20% Diàlegs, escenificacions, projectes i presentacions orals.

Comprensió lectora: 20% Reader.

Expressió escrita: 20% Redaccions,resums, projectes comunicatius.

Dimensió transversal actitudinal i plurilingüe: 20% Treballs i projectes, treball a l’aula i assistència.

Proves* 40% : Proves competencials, on s’haurà d’avaluar les principals habilitats lingüístiques: writing, listening,reading, vocabulary, grammar.

Procediment de recuperació al llarg del curs

Donat que la matèria és acumulativa, i a les proves es recullen els continguts i les competències treballats en trimestres anteriors, es dóna per recuperat un trimestre no assolit si l’alumne/a assoleix les competències el següent trimestre. La nota del trimestre recuperat serà un “Assoliment satisfactori”.

Càlcul de la qualificació final de curs

Al final de curs es fa la mitjana ponderada dels tres trimestres (incloent els resultats de les avaluacions recuperades) de la següent manera:

1r trimestre 20%; 2n trimestre 30%; 3r trimestre 50%.

Si el resultat ponderat dels tres trimestres és AS, AN o AE, l’alumne/a aprova el curs.

Procediment de recuperació de l’àrea -convocatòria extraordinària

Si el resultat ponderat dels tres trimestres és NA, l’alumne/a ha de realitzar les tasques encomanades i/o la prova de les dimensions que no té assolides.

Totes les tasques encomanades a l’alumnat s’han de lliurar dins el termini establert pel professorat.

*Per tenir dret a fer un examen un altre dia, caldrà presentar abans, si és possible, o immediatament després, el justificant pertinent al professor i tot seguit fixar la data durant la mateixa setmana per fer l’examen.


En cas de confinament

Les trobades telemàtiques es realitzaran a través de la plataforma  Google Meet. Des de l’inici de curs, totes les tasques i missatges grupals seran gestionats  a través de la plataforma “Google Classroom”. En cas de confinament o absència del professor, l’alumne acudirà a aquesta aplicació  per mantenir el contacte amb el professor i per trobar les activitats de cada unitat.